Köpevillkor

Köpevillkor

Snabb leverans – 3-5 vardagar.

Säker betalning – Direkt, senare eller dela upp via Klarna. 

Fraktfritt – Vid order över 499 SEK.

 

Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till info@rekohyllan.se

 

Leverans

  • Våra normala leveranstider på våra lagervaror är 3-5 helgfria vardagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast måndagen efter. Röda dagar och storhelger kan påverka leveranstiden. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan påverkan från helg, röda dagar eller storhelger, eller om vi meddelat dig om eventuell förlängd leveranstid på grund av exempelvis externa omständigheter), tveka inte att kontakta oss via mail: kontakt@rekohyllan.se

 

Leveranssätt

  • PostNord Varubrev Pris från 59 SEK. Leverans i brevlåda eller utlämningsställe.
    Snabbaste leveranssättet som oftast delas ut till mottagaren redan vardagen efter inlämning (utom i vissa geografiska riktningar, se PostNords hemsida). Ditt paket kommer direkt till din brevlåda om det inte är skrymmande. Skrymmande paket går till ditt närmaste utlämningsställe och hämtas efter att du blivit aviserad via sms eller e-post.

 

Lagerstatus

  • Vi reserverar oss för eventuell felmarginal på vår lagerstatus.

 

Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss även rätten att justera priset.

 

Returer

  • Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

 

Vid nyttjande av din ångerrätt: 

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss info@rekohyllan.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Ange gärna varans artikelnummer.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Observera att varans plombering ej får vara bruten, se nedan ”Ångerrätt gäller inte vid”.
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
  • Skicka med Posten brev eller Skicka Lätt. Skicka ej som paket eller Rek, vi har ej möjlighet att lösa ut dessa returer. Vid ej godkänd retur returneras varan och frakt debiteras. Vi kan tyvärr inte erbjuda fria returer så returportot står du som kund själv för. Vi tar inte ut någon returavgift. Vill du hellre ha en returetikett mailad till dig så kontaktar du oss på info@rekohyllan.se  så skickar vi dig en retursedel som du kan skriva ut och fästa på paketet. Returetiketten kostar 89 kr och vi drar av kostnaden för returfrakten när vi mottagit din retur.
  • Har du valt betalsättet faktura och ännu inte betalat in denna kan du själv enkelt logga in på Klarnas självservice via www.klarna.se och skjuta fram förfallodatumet. Alternativt kontakta Klarnas kundservice på 08-120 120 10. Då slipper du eventuella påminnelseavgifter och när returen är registrerad hos oss kan du se det nya, uppdaterade beloppet på din faktura. Har du redan betalt in fakturan så återbetalas du beloppet som motsvarande din retur när vi mottagit och registrerat returen.

 

Ångerrätt gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här

 

Byten

  • Vill du byta till annan vara i samband med en retur returnerar du varan som du inte vill behålla och gör sedan en helt ny beställning på önskad vara.

 

Avbeställning

  • Vill du avbeställa en order måste du meddela vår kundtjänst detta så snart du gjort den. Har vi hunnit packa ordern och skapat frakthandlingar är du som kund skyldig att mottaga försändelsen som sedan kan returneras enligt returrätten. För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

 

Outlösta paket

  • För outlösta paket som kommer i retur till oss debiteras kunden kostnaderna för returfrakt och hanteringskostnad.

 

Reklamation och klagomål

  • Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
  • Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

 

Hur går du tillväga vid reklamation?

  • Eventuella fel och defekter ska alltid informeras via mail till info@rekohyllan.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
  • Om vi ej kan åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

 

Ansvarsbegränsning 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

 

Produktinformation

  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Om Rekohyllan
  • Orgnr: 559470-2879
  • Rekohyllans adress är: Tallåsvägen 21, 594 75 Edsbruk.
  • Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till kontakt@rekohyllan.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.